Últimament es parla molt de l'escalfament global i de la desaparició de la capa d'ozó. La majoria de científics mediambientals les associen amdues amb el creixement del nombre de vehicles i màquines que funcionen amb materials fòssils com la bencina estreta del subsòl i que al cremar-les generen CO2 que es perjudicial per a la capa d'ozó.
Per això ja fa molt que s'està estudiant com generar energies renovables i substituents dels combustibles fòssils tant contaminants.I en en un d'aquests estudis s'ha generat la moto elèctrica que al ser de menor tamany que un cotxe no necessita tanta energia per funcionar i que últimament s'estan posant molt de moda.
Així doncs la moto elèctrica pren Barcelona.
-Cooltra llança el escúter de lloguer a la capital catalana, Roma i Berlín.
La moto s'ha anat convertint en la reina de l'asfalt al sud d'Europa, especialment a Roma i Barcelona. La capital italiana té el parc de vehicles de dues rodes més ampli d'Europa, però Barcelona la supera en volum de motocicletes i ciclomotors per habitant (177 per cada 1.000, segons l'Ajuntament). En aquest mercat pretén l'empresa catalana Cooltra posar a rodar un ampli parc de escúters elèctrics de lloguer, que properament s'ampliarà també a Berlín. De moment, aquest mes ha posat en circulació mil vehicles elèctrics a la capital catalana, aprofitant els 250 punts de recàrrega de la ciutat.
Fins ara desenvolupava el negoci de les motos de lloguer en zones turístiques de Catalunya i el País Valencià ia Mallorca, Eivissa i Formentera. L'empresa donarà ara un doble salt: ampliarà el seu mercat de escúters d'arrendament en les principals ubicacions turístiques de França, Itàlia i Grècia i, d'altra banda, portarà a les grans ciutats-per ara Barcelona, Roma i Berlín-el negoci de les motos elèctriques. L'empresa, que també obrirà oficina a Madrid, s'ha fixat com a objectiu multiplicar per quatre els seus punts de lloguer a Europa, que passaran de 27 a pràcticament 100.
L'última pica de l'empresa de moment ha estat la de Barcelona, on avui ja circulen motos de la marca alemanya Govecs, pensada per a un ús metropolità a l'arribar als 84 quilòmetres per hora. "Són unes motos amb bateries de liti que les fan molt poc pesades i amb una velocitat màxima que permet circular per rondes i autopistes", apunta el director del projecte, Damián Martín.
Cooltra lloga les motocicletes per 149 euros al mes en un pack que inclou manteniment, assegurança, impost de circulació, revisions, assistència en ruta i fins i tot casc i bagul posterior. "Ara mateix, la gent prefereix el lloguer a la compra, perquè s'externalitzen els costos i és més senzill per a tots", afegeix el president de Cooltra, Timo Buetefisch.
Tot i que Barcelona ja compta amb 250 punts públics de recàrrega gratuïta, Cooltra ha assegurat que "s'estan ultimant les negociacions amb companyies elèctriques i operadors d'aparcaments" per oferir solucions als conductors que prefereixin connectar el vehicle al seu garatge. Segons els responsables del projecte, la càrrega d'una Govecs per recórrer 80 quilòmetres rondaria els 0,30 euros.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada