Construcció de proteccions a les vies ferroviàries
Diari ABC 30/09/2014
La instal·lació de pantalles anticol·lisió en linies ferroviàries d'alta velocitat ajudarà a protegir l'avifauna. Un projecte de la Comsió Europea Life+ Impacto Cero, impulsa l'iniciativa.
El Grup d'Investigació en Ecologia y Gestió d'Ecosistemes Terrestres, del Departament d'Ecologia de la Universitat Autónoma de Madrid (UAM), anaitzarà l'efectivitat de la medida correctora, que es basa en el concepte de <<pantalla de tubs externs>> disenyada per a desviar el vol de les aus per sobre de l'àrea de risc (entre la plataforma en la que s'apoya la via fins els cables de la catenària)
Seguiment de les aus
Com a primera fase del projecte "Life Impacto Cero", els investigadors de la UAM han seleccionat un àrea de ferrocaril en funcionament sense pantalles de protecció i una altre en el que s'ha previst la construcció de pantalles de diseny tradicional.
El seu treball es va reiniciar a l'estiu, i les mostres s'estan realitzant tan per procediments observacionals tradicionals com ara a través de filmacions amb càmeres d'altra definició ubicades a la via i ala cabina dels trens. Aquests es repetiràn de manera estacional fins a disposar d'un cicle anual de dades.
Amb aquesta informació, ja en una segona fase, es decidirà la millor ubicació per a les pantalles experimentals, de 400 metres de longitud i 5 d'altura. Després de l'instal·lació de les mateixes, es repetirà el protocol de seguiment d'aus durant un any complet, atenent al lloc en que s'han instal·lat les pantalles i les àreas de control sense elles.
Al final del programa, els ecòlegs sabràn quines espècies son les més afectades per el trànsit ferroviari i quins son els comportaments de les aus i del hàbitat més determinant del atropellament. L'objectiu es generar models predictius per a optimitzar de manera ambiental el diseny de les infraestructures i l'ubicació de les pantalles anticol·lisió
En "Life Impacto Cero", que es desarrollarà fins a Octubre de 2017 amb un presupost superior als 1,7 milions d'euros -cofinanciat en un 80% per la Unió Europea-, a més de la UAM, participaràn l' Administrador de Infraestructures Ferroviaries (Adif), Renfe, FCC Construcción S.A i la empresa d'ingenyeria Prointec
Seguiment de les aus
Com a primera fase del projecte "Life Impacto Cero", els investigadors de la UAM han seleccionat un àrea de ferrocaril en funcionament sense pantalles de protecció i una altre en el que s'ha previst la construcció de pantalles de diseny tradicional.
El seu treball es va reiniciar a l'estiu, i les mostres s'estan realitzant tan per procediments observacionals tradicionals com ara a través de filmacions amb càmeres d'altra definició ubicades a la via i ala cabina dels trens. Aquests es repetiràn de manera estacional fins a disposar d'un cicle anual de dades.
Amb aquesta informació, ja en una segona fase, es decidirà la millor ubicació per a les pantalles experimentals, de 400 metres de longitud i 5 d'altura. Després de l'instal·lació de les mateixes, es repetirà el protocol de seguiment d'aus durant un any complet, atenent al lloc en que s'han instal·lat les pantalles i les àreas de control sense elles.
Al final del programa, els ecòlegs sabràn quines espècies son les més afectades per el trànsit ferroviari i quins son els comportaments de les aus i del hàbitat més determinant del atropellament. L'objectiu es generar models predictius per a optimitzar de manera ambiental el diseny de les infraestructures i l'ubicació de les pantalles anticol·lisió
En "Life Impacto Cero", que es desarrollarà fins a Octubre de 2017 amb un presupost superior als 1,7 milions d'euros -cofinanciat en un 80% per la Unió Europea-, a més de la UAM, participaràn l' Administrador de Infraestructures Ferroviaries (Adif), Renfe, FCC Construcción S.A i la empresa d'ingenyeria Prointec
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada