07 de juny 2015

Els cotxes elèctrics no pagaran peatge per les autopistes de la Generalitat des de setembre


A partir del 15 de setembre, els cotxes elèctrics viatjaran de forma gratuïta per les autopistes de la Generalitat, corresponents a la C-16, els túnels de Vallvidrera, la C-32 entre Maresme i el Garraf i el peatge de la C-33 de Mollet del Vallès. Aquesta mesura beneficiarà a 3.100 vehícles. El seu objectiu: incentivar la circulació de vehicles nets, que no generen emissions i per tant no contaminants. Els propietaris que es vulguin acollir a la bonificació hauran d'estar registrats al portal EcoviaT.


Cotxe elèctric

La Vanguardia (05-06-15)

Barcelona. (EP) .- "Els cotxes elèctrics viatjaran de forma gratuïta per les autopistes de la Generalitat a partir del 15 de setembre, ja que comptaran amb un 100% de la bonificació del cost dels peatges, ha anunciat aquest divendres el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila.

En la inauguració del Simposi Europeu de Qualitat de l'Aire, Soroll i Efectes de la Salut en Aglomeracions Urbanes, el conseller ha dit que aquesta mesura se sumarà a altres iniciatives de suport al cotxe elèctric relacionades amb l'aparcament i la matriculació, si bé la prioritat de la Generalitat és el transport públic.

El compromís, que es calcula que beneficiarà 3.100 vehicles, s'aplicarà a la C-16, inclosos els túnels de Vallvidrera, la C-32 en el tram del Maresme i el Garraf i el peatge de la C-33 de Mollet del Vallès .
L'objectiu és incentivar la circulació de vehicles nets, que no generen emissions i per tant no contaminants, i els propietaris que es vulguin acollir a la bonificació hauran d'estar registrats al portal ecoviaT, que des de 2011 disposa de descomptes en funció del peatge. "Hem de conjurar perquè la mobilitat sigui sostenible", ha defensat el conseller, que ha apostat per una reducció dels impostos i de les despeses de matriculació de vehicles amb baixes emissions, així com una aposta decidida pel cotxe elèctric perquè tingui tot el suport i motivació necessària per irrompre al mercat.

El conseller ha avançat que en les pròximes setmanes, el Consell Executiu del Govern aprovarà les bases de la primera legislació catalana per combatre el canvi climàtic, que posteriorment es dirigirà al Parlament, i abans d'acabar la legislatura la Generalitat actualitzarà les polítiques i reguladors en matèria mediambiental.

Ha recordat que el creixement econòmic només és possible si també es fa de forma ambiental, i ha constatat que aquest repte s'uneix també a l'increment demogràfic, tenint en compte que els entorns urbans de Catalunya concentren el 75% de la població.

La directora general de Qualitat Ambiental, Assumpta Farran, ha dirigit unes paraules de benvinguda als assistents de diverses ciutats d'Europa com Londres, París, Milà, Florència i Berlín en el marc del Dia Mundial del Medi Ambient.

Reduccions de contaminants del 70%
Ha subratllat que els nivells d'òxid de nitrogen i altres contaminants s'han de reduir un 70% abans del 2020 i 2030 per imperatiu de la Comissió Europea. "El 2015 no complim els nivells del mandat de 2001, per la qual cosa no podrem afrontar el repte amb mesures per estar per casa, sinó que haurem de fer passos molt seriosos", ha advertit Farran.

Declaració Barcelona
Una de les novetats del fòrum, que preveu aprovar la Declaració Barcelona, ​​és que incorpora d'una manera molt clara la perspectiva sanitària com a element de pressió per aturar la excés de contaminació i el seu vincle amb les morts sobtades fet per la Comissió Europea.

Sobre el cotxe elèctric, Farran ha considerat una "mesura clau" que es pugui carregar aquest vehicle des de casa, havent-se aconseguit una normativa legal per a emparar aquesta iniciativa que només ha de comptar amb el beneplàcit del propietari de la finca.

En el seu discurs, s'ha preguntat el motiu pel qual és més barat circular amb cotxes contaminants, i ha evidenciat la necessitat de revertir la situació, i portar a terme una "mobilitat més ben feta".

El director d'ISGlobal Health, Antoni Plasència, ha posat en valor la importància de la investigació i el nou coneixement generat com a "element transformador", i ha remarcat la necessitat de donar el pas cap a l'acció i posterior avaluació."


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada