Les emissions produides per la cobustó de gasos dels vehicles són una de les principals causes del canvi climátic. Aquest provoca un gran impacte per la vida humana, provocant una gran pujada de les temperatures i dificultaria en un futur un perjudici i un risc important per a la continuitat de la vida humana. els gasos perillosos emitits per aquesta combustió són: diòxid de carboni (CO2), monòxid de carboni (CO), òxids de nitrogen (NOx), hidrocarburs no cremats (HC), i compostos de plom i anhídrid sulfurós.
La Vanguàrdia 20/04/2016
El fabricant japonès Mitsubishi ha anunciat aquest dimecres que ha trobat evidència que els seus empleats van falsificar els tests de consum de carburants per a diversos models de la seva marca. Aquests tests van implicar 157.000 vehicles propis i altres 468.000 produïts per Nissan. La firma assegura que s'han "manipulat els tests per presentar millors rendiments energètics".
A través de la modificació en la pressió de l'aire aplicada als pneumàtics, es van falsejar les proves perquè les dades sobre consum de combustible fossin menors. Aquesta manipulació afectaria els models propis de minivehicles ek Wahon i ek Space, produïts des de 2013 per Mitsubishi, a més de 468.000 unitats del Dayz i el Dayz Roox, que es produeixen de forma conjunta amb Nissan.
De la mateixa manera, Mitsubishi ha anunciat que revisarà dades del consum energètic en altres models exportats. La distribuïdora de Mitsubishi Motors a Espanya ha assegurat que cap dels seus models homologats i comercialitzats al mercat espanyol estan afectats.
Nissan va descobrir el falsejament
El problema va sortir a la llum després que Nissan trobés inconsistències en les dades de consum. Mitsubishi va dur a terme una investigació interna i va concloure que s'havien falsificat dades.
"Expressem les nostres més profundes disculpes a tots els nostres clients i altres parts afectades", va dir el cap del grup japonès, Tetsuro Aikawa, durant una conferència de premsa al Ministeri de Transport. "Hem decidit aturar la producció i les vendes dels models en qüestió", ha afegit.
El càstig en borsa de Mitsubishi ja es va donar ahir, quan va caure un 15% a la Borsa de Tòquio després d'anunciar una convocatòria de premsa en la qual es donaran explicacions sobre suposades irregularitats en emissions contaminants dels seus vehicles.
Cap al final de la sessió va arribar a caure per sobre del 17%, si bé en el conjunt de la sessió va perdre el 15,16%, el seu major caiguda en un dia des de juliol de 2004.
Aquesta caiguda es va precipitar a vint minuts del tancament, quan es va publicar el comunicat en el qual es convocava la roda de premsa del president de Mitsubishi Motors, Tetsuro Aikawa, per explicar "irregularitats en test d'emissions", fet que finalment ha estat confirmat.
El passat octubre, el Govern del Japó va afirmar que cap dels principals fabricants nacionals d'automòbils havia manipulat el programari de control d'emissions contaminants dels seus vehicles, després de dur a terme una enquesta entre les empreses del sector, en relació a l'escàndol de Volkswagen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada