La contaminació a Barcelona aquest dimarts |
A la lluita contra la contaminació s'ha sumat aquest dimarts l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que ha donat llum verda a limitar l'entrada de cotxes contaminants al perímetre de les rondes al 2020, ja prohibit a partir d'ara quan es donin episodis d'alta contaminació. El nou pla de l'AMB destina 46 milions d'euros a aquest propòsit fins a 2019 i segueix els passos de metròpolis com Londres, Berlín o París. La mesura, que ja havia avançat l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, per a la ciutat, s'estén així als 36 municipis metropolitans.
El projecte de l'AMB, aprovat per unanimitat, es tradueix en 33 mesures específiques en els àmbits de la mobilitat i el medi ambient. L'objectiu és frenar la contaminació atmosfèrica de la metròpolis, on sovint se superen els nivells màxims de concentració de partícules en suspensió (PM2,5 i PM10) i de diòxid de nitrogen (NO2) establerts per la Unió Europea i per l'Organització Mundial de la Salut.
La mesura més destacada, i que alinea l'AMB al que s'havia anunciat ja a Barcelona, és la prohibició, a partir del 2020, dels vehicles que no portin el distintiu de la Direcció General de Trànsit. Així, a diferència de Madrid, a Barcelona es limitarà la circulació segons la pol·lució dels vehicles, i no segons la residència dels usuaris.
En aquest sentit, una de les mesures del projecte és l'entrada en funcionament d'una Targeta Verda Metropolitana a partir de la primavera que ve. Aquest títol de transport públic s'estendrà gratuïtament, per tres anys, als ciutadans que es desfacin d'un vehicle contaminant i no comprin un de nou.
El pla també preveu millorar les infraestructures de transport públic per facilitar la renúncia al vehicle privat. Com a exemples, figuren la creació d'una xarxa d'aparcaments metropolitans vinculats a una flota d'autobusos i taxis, i l'ampliació de la xarxa de punts de recàrrega de vehicles elèctrics. A la partida dels 46 milions també s'inclou una guia de bones pràctiques i un programa de control i seguiment de les obres de construcció públiques i privades, que són també una font important de contaminació.
Les restriccions als cotxes contaminants s'ampliaran a Sabadell, Terrassa i Granollers
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada