05 d’octubre 2016

Dia sense cotxes a Barcelona

El passat mes d'octubre, a Barcelona, es va dur a terme el dia sense cotxes. Barcelona va quedar dividida en dues parts segons el que la gent pensava. Uns es decantaven per agafar les seves bicicletes o anar caminant als seus treballs o a l'escola perquè era la "Setmana de la mobilitat sostenible i segura"; altres en canvi, ho veien com "un postureo de Colau". Aquest dies es porten a terme perquè volen que la contaminació disminueixi, però com la gent dia, "útil per concienciar a la ciutadanía, però inútil per solucionar el problema de la contaminació de Barcelona."


Tall de la Via Laietana de Barcelona

Barcelona 22 SEP 2016 - 17:56 "El País"

DIA SENSE COTXES
“Útil para concienciar, inútil para solucionar la contaminación”
El Dia Sense Cotxes divideix a Barcelona entre els que están a favor i els detractors de la iniciativa.

Algunes retencions, pocs incidents i diversitat d'opinions en el polèmic Dia Sense Cotxes celebrat el dijous 22 de setembre a Barcelona. Mentre alguns barcelonins han definit la iniciativa "com un postureo de Colau"; altres, sobretot els habituals de les dues rodes, s'han mostrat favorables a la descongestió de 56 carrers. "Com cada dia he agafat la bici per anar a treballar", ha explicat un ciclista que veu en la iniciativa una mesura "útil per conscienciar la ciutadania, però inútil per solucionar el problema de la contaminació de Barcelona".

"Doncs ja veus com està això", sospirava un conductor a la plaça Joan Carles I, enmig d'una de les retencions que aquell matí havia viscut a Barcelona. Declarat en "rebel·lia" contra el Dia Sense Cotxes, el conductor assegurava que avui "no li havia donat la gana" deixar el cotxe a casa per anar a treballar. "Jo no pago un impost de circulació perquè ara vingui la senyora Colau i em prohibeixi agafar el cotxe", ha afegit indignat.

Altres conductors, però, asseguren que han decidit agafar el cotxe "per necessitat". Sobretot els que han vingut de treballar des de fora de Barcelona. "Les connexions des de Sant Just són molt dolentes i no m'ha quedat un altra", explica una altra conductora, no del tot desencantada amb la iniciativa. "Ajuda a conscienciar la ciutadania", ha afegit. També els hi havia de més despistats: "Ens tallen 50 carrers i no ens avisen", explicava un pare que acompanyava (bastant tard) al seu fill a l'escola.

La majoria de ciclistes que s'han vist aquest matí per la ciutat eren de per si, habituals de les dues rodes. "Això és com donar 10 euros un dia a una ONG per quedar-te tranquil", ha dit un ciclista que ha proposat que, com a París, es limiti l'entrada de turismes a la ciutat: "Cal reduir les places de pàrquing. El que col·lapsa la ciutat no són els cotxes d'aquí, són els de fora ".

En una de les vies principals que s'han tallat  
totalment, Gran de Gràcia, entre Diagonal i Lesseps, els ciclistes han començat a ser, al costat dels autobusos i taxis, els amos i senyors de la calçada. Entre ells, Augusto Tortonose
un arquitecte argentí que avui ha decidit canviar 
la moto per la bicicleta. "Vaig pensar que això  
seria un caos, però al final no ha estat per tant".

A peu de carrer, els comerços, que durant els últims dies havien alertat del "col·lapse" que podria patir Barcelona, tot just han notat un canvi respecte a altres dies. "Les vendes més o menys han estat les mateixes, potser ha deixat de venir gent de fora de Barcelona, però gairebé no s'ha notat", explicava un dependent de roba a Via Laietana. Una altra encarregada d'un comerç d'electrodomèstics limítrof, però, sí que havia notat un "petita baixada" en el consum: "Els nostres clients vénen a propòsit a comprar, i si curtes el trànsit els tanques les portes".


Els que sens dubte han gaudit de la jornada, sense peròs que valguin, han estat els alumnes dels diferents escoles que han participat en la jornada amb diferents activitats. Com el col·legi Maria Auxiliadora, al carrer Calàbria, que aquest matí ha tret els pupitres al carrer per impartir geografia i matemàtiques als alumnes de quart de primària. L'escola Vedruna ha aprofitat el tall de trànsit a la plaça dels Àngels per impartir un taller de circ durant tot el dia. "Som un col·legi conscienciat amb el medi ambient, i la proposta ens ha semblat fantàstica", ha explicat el sotsdirector del centre, Eduard Ruidavets mentre els més petits feien equilibris, saltaven en llits elàstics i jugaven amb un monopatí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada